.........................................Popular post..............................................

There was an error in this gadget

Tuesday, 27 September 2011

Hukum Hudud Allah taala tidak releven di Malaysia?

          
          “ Kita tidak akan laksanakan hukum hudud di Malaysia sebab tidak releven. Malaysia ini berbilang kaum . Tp Kita terima hukum hudud ni sebagai undang-undang tuhan cuma hudud tak sesuai di Malaysia itu je” beliau juga ada mengulas tentang maqasid syariah yg dikatakan lebih sesuai berbanding hudud. Demikianlah kata-kata pemimpin No 1 Malaysia. Soalannya apakah ada undang –undang yg lebih releven dr Undang-undang Allah taala yg maha mengetahui setiap inci keadaan makhluk ciptaanNya? Tergamak keluar dr mulut satu org Islam undang-undang manusia lebih sesuai dr undang2 Allah taala di Negara yg Kononnya Negara Islam? MasyaAllah..istirfar bnyk2 la.. Kita pun tahu org Islam lebih majority drpd org kafir di Malaysia sepatutnya undang-undang Islamlah yg digunapakai dlm sistem perundangan Malaysia ini. Tetapi undang2 barat laknatullah pula yg digunapakai. Kenapa perkataan ini keluar dr mulut pemimpin no 1 Malaysia? Mudah saja, jawapannya kita lebih takut org kafir cina drpd takut kpd Allah taala sendiri. Kita terlalu menjaga hati org cina tetapi kita tak mahu menjaga hati Allah taala. Kita yaken dgn kuasa undi org cina drpd kuasa Allah taala.
      
        Pemimpin no 1 PAS merangkap penasihat PAS telah mengeluar kenyataan mahu laksanakan hudud di Kelantan dan telah pun meminta PM laksanakan hudud di Malaysia. Kemudian ditolak mentah2 oleh PM. Sekurang-kurangnya Nik Azik berani menempelak Karpal Sigh utk keluar Pakatan Rakyat jika tak mahu hudud dilaksanakan. Tetapi, kita tidak tahu sejauhmana pemimpin PAS yg lain menunjukkan reaksi apakah mereka 100% menyokong DAP keluar dr Pakatan. Itu belum reaksi dr org no 1 parti keadilan yg kelihatan menyepi. Lalu tersebar mcm2 spekulasi. Tuan2 apabila pergaduhan sesama Islam berlaku, Org2 Cina telah ambil kesempatan dlm Politik . DAP kata, jika laksana hudud kami akan keluar Pakatan Rakyat.  Adakah PAS gentar? Saya tak pandai menilai. Jika kita toleh kpd keputusan pilihan raya yg lepas kebanyakkan undi Pakatan Rakyat datangnya drpd org2 bkn Islam bknnya dtg dr org2 melayu. Apakah PAS akan berundur dan beralah? Haa DAP sudah pandai bermain politik. Dia ambil kesempatan di atas perpecahan Melayu. MCA pula pernah keluar keyataan jika UMNO mahu laksana hudud maka MCA keluar BN. Maka kedua2 Parti yg org Islam ini (PAS & BN) ini TAKUT hilang sokongan bkn melayu. Takut2, jika DAP mahupun MCA beralih arah kpd PAKATAN PEMBANGKANG ataupun BARISAN. Padahal MCA dan DAP tak ada masalah bergabung tetapi BN dan PAS pula yg bermasalah jika bergabung. Jadi soalannya apakah PAS tak gentar jika DAP beralih arah kpd BARISAN sekaligus menarik undi org cina kpd BN? Di pihak UMNO terang2 lagi mereka tolak hudud kerana takut hilang undi MCA. Sbb tu BN keluar kenyataan NO HUDUD in Malaysia supaya MCA tak lari kpd PAKATAN. Tuan2 kita dapat lihat bagaimana org2 Cina memanipulasi org Islam yg bertelagah dan tak mahu bersatu. PAS tak mungkin bergabung dgn UMNO sbb perjuangan PAS adalah perjuangan ISLAM dan perjuangan UMNO adalah perjuangan MELAYU. Bagaimana penyelesaiannya???? Tak ada kesudahan!!!! Lama2 CINA kuasai MALAYSIA… Politik Malaysia sudah jatuh ke tgn org2 cina tanpa kita sedar. Keputusan politik sudah dipegang oleh org2 cina walhal mereka ini cuma minoriti. Sudahlah Ekonomi kita dikuasai oleh org2 cina. Mereka tinggal nk sembelih kita saja. Hanya org bodoh saja tak nmpk perkara ini.. Saya dah lama perasan system demokrasi di Malaysia ini adalah system yg tak boleh pakai. Sistem yahudi mmg sgt BATIL!!
         
           Kesimpulannya kita kena henti bertelagah. Kita mesti bergabung dlm satu usaha yg PALING HAQ. Iaitu Usaha DAKWAH NABI s.a.w dahulu. Dlm usaha ini jgn bicara ttg politik sbb pasti akan ada yg pecah hati. Di Zaman Nabi s.a.w ,Allah telah beri tampuk pemerintahan kpd org2 Islam kerana Allah suka dgn tertib yg Nabi s.a.w telah buat. Malah 2/3 dunia dikuasai oleh org2 Islam kerana Allah suka pengorbanan Rasulullah dan para sahabat dlm usaha dakwah lalu Allah kurniakan pemerintahan.  Atas maksud kerja dakwah ini, Allah muliakan org Islam. Tetapi apabila usaha dakwah ditinggalkan pd zaman Uthmaniah, maka Allah hantar golongan paling bodoh di dunia iaitu golongan barbarian menghentam org2 Islam yg bijak pandai di Andalusia maka Islam tumbang ketika itu juga. Inilah akibatnya suka mendalami ilmu tetapi tak suka bersusah payah dlm usaha dakwah maka Allah hancurkan Islam ketika itu juga. Apabila dakwah Cara nabi ditinggalkan maka hidayah terhenti. Kemudian Maulana Ilyas telah hidupkan kembali usaha dakwah cara baginda semula. Jamaah ini org Malaysia panggil Org TABLIGH. Di Indonesia org gelar Jamaah Silaturrahmi. Walaupun golongan Ikhwan Muslimin komen jamaah ini sbg jamaah yg tak cukup ilmu, jamaah yg tinggal anak bini, dan mcm2 kutukan lg tetapi saban hari, berjuta2 pengikut dr setiap negara bertambah dlm jamaah ini, berjuta2 org telah peluk Islam asbab pergerakan kaki2 jamaah tabligh ke seluruh pelusuk dunia. Asbab pergerakan jamaah ini juga berjuta2 masjid telah dibina, berpuluh ribu gereja telah ditukar menjadi masjid, dan beribu2 gereja telah dibeli utk dijadikan masjid dan setiap BAR di Eropah telah menyediakan satu ruangan utk solat. Nak kata agama ini akan tertegak dan tersebar melalui usaha dakwah bkn dgn usaha kuasai pemerintahan dulu. Pemerintahan ini Allah akan beri bila agama maju dan agama hanya akan maju apabila setiap org islam buat dakwah cara baginda s.a.w

             Saya bkn anti politik, tetapi saya nk bgtau kita kena usahakan atas iman yaken kita dahulu melalui perantaraan dakwah. Apabila iman kita mantap dgn usaha dakwah barulah kita ada kekuatan utk laksanakan hukum Allah. Hari ini yaken kita rosak, kita yaken dgn undi beri kemenangan bkn Allah yg beri kemenangan. Kita terlalu melihat kpd asbab. Walhal Allah boleh saja beri kemenangan dgn perantaraan asbab, tanpa asbab dan berlawanan dgn asbab. Kalau Allah boleh tukarkan sifat panas Api yg membakar jasad Ibrahim kpd sifat sejuk, maka Allah boleh saja tukarkan kekalahan Islam kpd kemenangan dgn syarat buat dakwah dan dakwah pula mesti ikut gaya nabi s.a.w. barulah nusrah atau bantuan Allah smpi. Kesimpulannya tak kira UMNO mahupun PAS mesti bersatu dlm dakwah. Sy mahu mulakan dgn golongan Ulamak sendiri yg terlibat dlm PAS kerana mereka lebih layak sbb ilmu nabi penuh dlm dada mereka. Kita bersama2 menyeru org UMNO utk buat kerja nabi. Jgn sebut soal politik lg, jgn maki mereka lg, jgn kata mereka munafiq lg, dakwah dgn cara lembut insyaAllah mereka terima.
         
          Org UMNO semua ni Iman mereka telah rosak, Iman terlalu lemah sbb itu mereka tak mampu laksanakan hukum Allah. Tak hairanlah bini2 mereka kebanyakkannya tak pakai tudung. Apa nk dihairankan kalau mereka tolak hudud. Sbb itu kita kena dakwah secara hikmah. Jgn kita anggap UMNO ni semua munafik belaka. Manusia yg boleh cam org2 munafiq ni hanya Nabi s.a.w dan hazrat Huzaifah radiallahuanhu saja. Bahkan Abu Bakar sendiri pun tak mampu cam org2 munafiq. Tiba2 ulamak PAS kata puak2 UMNO semua munafiq, hebat tggi sgtkah ilmu kita? masyaAllah kena sangka baik sesama Islam dlm dakwah. Allah boleh saja tukarkan kita jadi munafiq sebelum mati..Nauzubillah..

         Maka saya menyeru setiap org2 Islam utk buat dakwah cara Nabi s.a.w supaya hidayah tersebar dlm hati2 setiap muslim, supaya Iman meningkat, barulah Allah akan buat keputusan utk Islamkan seluruh system Malaysia. Barulah Allah taala beri kepimpinan kpd org2 Islam sendiri. Barulah Allah tumbangkan musuh2 Islam. InsyaAlllah dlm sunnah pasti ada kejayaan di dlmnya Yakenlah!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...