.........................................Popular post..............................................

There was an error in this gadget

Sunday, 10 July 2011

Nikmat anak dara syurga..

         Kejayaan kita di bumi Allah hanya apabila kita dapat tunaikan perintah Allah ikut cara yg ditunjukkan oleh Rasulullah s.a.w Kejayaan kita di akhirat pula hanya apabila kita berjaya memasuki ke syurga Allah taala. Dunia merupakan tempat utk kita kawal nafsu.. Manakala tempat utk kita puaskan nafsu hanya di syurga Allah. Di dunia, nafsu yg kita layan tidak akan puas smpi bila-bila. Tetapi di syurga Allah akan layan nafsu kita sepuas2nya. Antara nikmat yg Allah kurniakan kpd kita adalah bidadari.
         Siapa itu bidadari? Dlm Al-Quran bidadari disebut berulang2 kali. Bidadari ini tidak pernah disentuh oleh jin mahupun manusia. Dlm riwayat ada mengatakan Bidadari ini kekal dara smpi bila-bila. Satu bidadari akan menundukkan pandangannya kpd mana2 lelaki kecuali si empunya bidadari. Anak dara syurga ini akan memandang tuannya sahaja seumur hidupnya yakni selama2nya. Bidadari ini sentiasa rasa gelisah dan gundah gulana manahan sabar utk bertemu si pemilknya. Apabila isteri org beriman tidur dgn suaminya, maka bidadari akan berasa teramat cemburu. Lalu para bidadari pun berkata, Kmu wahai isteri hanya akan bersamanya sementara sahaja di dunia manakala kami akan bersamanya selama2nya di dalam syurga.
         Diceritakan kepada kita sekiranya bidadari turun ke bumi, sekiranya diludahnya lautan akan manis segala tujuh lautan. Sekiranya lelaki terpandang bidadari maka terpancut time tu jgk.. lalu jatuh pengsan. Org perempuan pula akan menganggap itulah tuhan kerana indahnya bidadari itu. Sekiranya kita sudah bersama dgn bidadari-bidadari di syurga, Jika Allah beri peluang utk kita balik ke bumi dan Allah kurniakan kpd kita perempuan tercantik di atas muka bumi, jika kita lihat perempuan itu maka kita akan muntah dan jijik tgk perempuan itu. Begitulah keanggunan bidadari yg tidak ada tolok bandingnya.
          Dlm satu kisah, para Dae mempunyai paling bnyk bidadari. Satu hadis menulis sekurang-kurangnya 2.5 juta bidadari bahkan ada yg mengatakan 4.2 juta. Satu bidadari kita lihat saja itu pun sudah satu kenikmatan yg amat sgt. Bertahun-tahun kita kaku melihat bidadari sahaja. Kita akan bersama dgn satu bidadari selama berpuluh-puluh tahun. Kalaulah malaikat tak tegur kita, kita bersama bidadari itu saja selama2nya. Smpi lupa kita ada 2.5 juta bidadari lg masyaAllah. Bidadari ini mempunyai 70 lapis pakaian. Dibukanya satu persatu bertambah-tambah cantik. Sehinggalah tidak berpakaian itulah yg paling cantik..hehe.. Kalaulah Allah tidak mengurniakan kpd kita 70 kekuatan laki-laki maka nak berjimak dgn bidadari pun tak sempat sbb asyik terpancut saja hehe.. MasyaAllah itulah nikmat anak dara syurga yg kekal dara smpi bila-bila. 
        Dlm suatu kisah, diceritakan kepada kita, apabila para malaikat menunjukkan kepada kita dlm satu bilik ada 70 katil. Di setiap katil ada seorg bidadari, baru sahaja kita mahu menikmati bidadari itu, tiba-tiba dtg malaikat cuit kita, "kamu tidak mahu melihat bidadari-bidadari lain ke? " masyaAllah. Katil di syurga bkn tebal 3 kaki bahkan setebal langit dan bumi. Ntah2 sesat nk cari bidadari pun tak jumpa. haha.. Can U imagine? tak payah imagine, tak smpi punya.. yaken sahaja InsyaAllah haha.. Di dunia, jika isteri kita buat kita kecil hati sahaja, bidadari di syurga akan memaki-maki isteri kita. Bidadari sentiasa hatiya teramat cintakan pemiliknya seperti satu org yg sedang angau. Seluruh badan bidadari menunjukkan kerinduan dan taksub yg amat sgt kpd pemiliknya. Setiap inci tubuh bidadari menunjukkan betapa dia suka sgt kpd pemiliknya. Tuan-tuan perkara ini kita tidak nmpk. Tp yakenlah jika kita laki-laki beriman, Allah simpan bidadari ini utk kita InsyaAllah. Dalam Surah Ar-Rahman, gambaran rupa bidadari adalah seperti mutiara yg tersimpan rapi. Sesiapa pun tidak pernah lihat bahkan disentuh pun. Mata bidadari bulat umpama mutiara.MasyaAllah..
        Tuan-tuan, anak dara dunia tidak ada apa-apa. Cantik mcm Siti Nurhaliza pun, kentut mesti busuk punya, ketiak tak buh deodorant mesti busuk jgk. anak dara syurga, ketiak dia masyaAllah putih melepak, wangi sewanginya haha.. Bg org perempuan usahlah sedih mendengar cerita ini kerna cerita2 begini akan menaikkan keghairahan utk org lelaki beramal. Ketahuilah perempuan yg beriman wajahnya akan lebih cantik drpd bidadari, bahkan isteri yg beriman akan menjadi ketua bidadari suaminya di dalam mahligai syurga. Anggaplah bidadari ini gundik anda belake. Persoalan sekarang adakah kita tak jelous? of course la tidak sbb Allah akan cabut segala perasaan cemburu di hati penduduk2 syurga maka hidup aman dan sentosalah kita kekal abadi selama2nya. Utk tempah anak dara syurga perlukan pengorbanan dan susah payah kita di dunia. Para Dae yg buat dakwah cara Rasulullah ni jika bertemu bidadari, maka bidadari akan pengsan melihat kita tetapi para abid pula akan pengsan tgk bidadari.. InsyaAllah mahu pulun anak dara dunia saja ka? mau anak dara syurga? anda pilih InsyaAllah..
         

7 comments:

  1. nikmat2 tu bro...aduhai teringin jua ke sana...

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah tuan buat kerja agama smpi mati.. InsyaAllah Allah beri.. :-)

    ReplyDelete
  3. mau tempah sekarang, bangun bagi nama utk korban di jalan Allah

    ReplyDelete
  4. insyaAllah..bg yg sudah berkahwen..usaha spy isteri2 anda yg menjadi ketua bidadari syurga..pelihara anak2 prmpuan kita..adiq2 prmpuan kita spy mereka jg dilantik menjadi ketua bidadari syurga..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...