.........................................Popular post..............................................

There was an error in this gadget

Tuesday, 27 September 2011

Hukum Hudud Allah taala tidak releven di Malaysia?

          
          “ Kita tidak akan laksanakan hukum hudud di Malaysia sebab tidak releven. Malaysia ini berbilang kaum . Tp Kita terima hukum hudud ni sebagai undang-undang tuhan cuma hudud tak sesuai di Malaysia itu je” beliau juga ada mengulas tentang maqasid syariah yg dikatakan lebih sesuai berbanding hudud. Demikianlah kata-kata pemimpin No 1 Malaysia. Soalannya apakah ada undang –undang yg lebih releven dr Undang-undang Allah taala yg maha mengetahui setiap inci keadaan makhluk ciptaanNya? Tergamak keluar dr mulut satu org Islam undang-undang manusia lebih sesuai dr undang2 Allah taala di Negara yg Kononnya Negara Islam? MasyaAllah..istirfar bnyk2 la.. Kita pun tahu org Islam lebih majority drpd org kafir di Malaysia sepatutnya undang-undang Islamlah yg digunapakai dlm sistem perundangan Malaysia ini. Tetapi undang2 barat laknatullah pula yg digunapakai. Kenapa perkataan ini keluar dr mulut pemimpin no 1 Malaysia? Mudah saja, jawapannya kita lebih takut org kafir cina drpd takut kpd Allah taala sendiri. Kita terlalu menjaga hati org cina tetapi kita tak mahu menjaga hati Allah taala. Kita yaken dgn kuasa undi org cina drpd kuasa Allah taala.
      
        Pemimpin no 1 PAS merangkap penasihat PAS telah mengeluar kenyataan mahu laksanakan hudud di Kelantan dan telah pun meminta PM laksanakan hudud di Malaysia. Kemudian ditolak mentah2 oleh PM. Sekurang-kurangnya Nik Azik berani menempelak Karpal Sigh utk keluar Pakatan Rakyat jika tak mahu hudud dilaksanakan. Tetapi, kita tidak tahu sejauhmana pemimpin PAS yg lain menunjukkan reaksi apakah mereka 100% menyokong DAP keluar dr Pakatan. Itu belum reaksi dr org no 1 parti keadilan yg kelihatan menyepi. Lalu tersebar mcm2 spekulasi. Tuan2 apabila pergaduhan sesama Islam berlaku, Org2 Cina telah ambil kesempatan dlm Politik . DAP kata, jika laksana hudud kami akan keluar Pakatan Rakyat.  Adakah PAS gentar? Saya tak pandai menilai. Jika kita toleh kpd keputusan pilihan raya yg lepas kebanyakkan undi Pakatan Rakyat datangnya drpd org2 bkn Islam bknnya dtg dr org2 melayu. Apakah PAS akan berundur dan beralah? Haa DAP sudah pandai bermain politik. Dia ambil kesempatan di atas perpecahan Melayu. MCA pula pernah keluar keyataan jika UMNO mahu laksana hudud maka MCA keluar BN. Maka kedua2 Parti yg org Islam ini (PAS & BN) ini TAKUT hilang sokongan bkn melayu. Takut2, jika DAP mahupun MCA beralih arah kpd PAKATAN PEMBANGKANG ataupun BARISAN. Padahal MCA dan DAP tak ada masalah bergabung tetapi BN dan PAS pula yg bermasalah jika bergabung. Jadi soalannya apakah PAS tak gentar jika DAP beralih arah kpd BARISAN sekaligus menarik undi org cina kpd BN? Di pihak UMNO terang2 lagi mereka tolak hudud kerana takut hilang undi MCA. Sbb tu BN keluar kenyataan NO HUDUD in Malaysia supaya MCA tak lari kpd PAKATAN. Tuan2 kita dapat lihat bagaimana org2 Cina memanipulasi org Islam yg bertelagah dan tak mahu bersatu. PAS tak mungkin bergabung dgn UMNO sbb perjuangan PAS adalah perjuangan ISLAM dan perjuangan UMNO adalah perjuangan MELAYU. Bagaimana penyelesaiannya???? Tak ada kesudahan!!!! Lama2 CINA kuasai MALAYSIA… Politik Malaysia sudah jatuh ke tgn org2 cina tanpa kita sedar. Keputusan politik sudah dipegang oleh org2 cina walhal mereka ini cuma minoriti. Sudahlah Ekonomi kita dikuasai oleh org2 cina. Mereka tinggal nk sembelih kita saja. Hanya org bodoh saja tak nmpk perkara ini.. Saya dah lama perasan system demokrasi di Malaysia ini adalah system yg tak boleh pakai. Sistem yahudi mmg sgt BATIL!!
         
           Kesimpulannya kita kena henti bertelagah. Kita mesti bergabung dlm satu usaha yg PALING HAQ. Iaitu Usaha DAKWAH NABI s.a.w dahulu. Dlm usaha ini jgn bicara ttg politik sbb pasti akan ada yg pecah hati. Di Zaman Nabi s.a.w ,Allah telah beri tampuk pemerintahan kpd org2 Islam kerana Allah suka dgn tertib yg Nabi s.a.w telah buat. Malah 2/3 dunia dikuasai oleh org2 Islam kerana Allah suka pengorbanan Rasulullah dan para sahabat dlm usaha dakwah lalu Allah kurniakan pemerintahan.  Atas maksud kerja dakwah ini, Allah muliakan org Islam. Tetapi apabila usaha dakwah ditinggalkan pd zaman Uthmaniah, maka Allah hantar golongan paling bodoh di dunia iaitu golongan barbarian menghentam org2 Islam yg bijak pandai di Andalusia maka Islam tumbang ketika itu juga. Inilah akibatnya suka mendalami ilmu tetapi tak suka bersusah payah dlm usaha dakwah maka Allah hancurkan Islam ketika itu juga. Apabila dakwah Cara nabi ditinggalkan maka hidayah terhenti. Kemudian Maulana Ilyas telah hidupkan kembali usaha dakwah cara baginda semula. Jamaah ini org Malaysia panggil Org TABLIGH. Di Indonesia org gelar Jamaah Silaturrahmi. Walaupun golongan Ikhwan Muslimin komen jamaah ini sbg jamaah yg tak cukup ilmu, jamaah yg tinggal anak bini, dan mcm2 kutukan lg tetapi saban hari, berjuta2 pengikut dr setiap negara bertambah dlm jamaah ini, berjuta2 org telah peluk Islam asbab pergerakan kaki2 jamaah tabligh ke seluruh pelusuk dunia. Asbab pergerakan jamaah ini juga berjuta2 masjid telah dibina, berpuluh ribu gereja telah ditukar menjadi masjid, dan beribu2 gereja telah dibeli utk dijadikan masjid dan setiap BAR di Eropah telah menyediakan satu ruangan utk solat. Nak kata agama ini akan tertegak dan tersebar melalui usaha dakwah bkn dgn usaha kuasai pemerintahan dulu. Pemerintahan ini Allah akan beri bila agama maju dan agama hanya akan maju apabila setiap org islam buat dakwah cara baginda s.a.w

             Saya bkn anti politik, tetapi saya nk bgtau kita kena usahakan atas iman yaken kita dahulu melalui perantaraan dakwah. Apabila iman kita mantap dgn usaha dakwah barulah kita ada kekuatan utk laksanakan hukum Allah. Hari ini yaken kita rosak, kita yaken dgn undi beri kemenangan bkn Allah yg beri kemenangan. Kita terlalu melihat kpd asbab. Walhal Allah boleh saja beri kemenangan dgn perantaraan asbab, tanpa asbab dan berlawanan dgn asbab. Kalau Allah boleh tukarkan sifat panas Api yg membakar jasad Ibrahim kpd sifat sejuk, maka Allah boleh saja tukarkan kekalahan Islam kpd kemenangan dgn syarat buat dakwah dan dakwah pula mesti ikut gaya nabi s.a.w. barulah nusrah atau bantuan Allah smpi. Kesimpulannya tak kira UMNO mahupun PAS mesti bersatu dlm dakwah. Sy mahu mulakan dgn golongan Ulamak sendiri yg terlibat dlm PAS kerana mereka lebih layak sbb ilmu nabi penuh dlm dada mereka. Kita bersama2 menyeru org UMNO utk buat kerja nabi. Jgn sebut soal politik lg, jgn maki mereka lg, jgn kata mereka munafiq lg, dakwah dgn cara lembut insyaAllah mereka terima.
         
          Org UMNO semua ni Iman mereka telah rosak, Iman terlalu lemah sbb itu mereka tak mampu laksanakan hukum Allah. Tak hairanlah bini2 mereka kebanyakkannya tak pakai tudung. Apa nk dihairankan kalau mereka tolak hudud. Sbb itu kita kena dakwah secara hikmah. Jgn kita anggap UMNO ni semua munafik belaka. Manusia yg boleh cam org2 munafiq ni hanya Nabi s.a.w dan hazrat Huzaifah radiallahuanhu saja. Bahkan Abu Bakar sendiri pun tak mampu cam org2 munafiq. Tiba2 ulamak PAS kata puak2 UMNO semua munafiq, hebat tggi sgtkah ilmu kita? masyaAllah kena sangka baik sesama Islam dlm dakwah. Allah boleh saja tukarkan kita jadi munafiq sebelum mati..Nauzubillah..

         Maka saya menyeru setiap org2 Islam utk buat dakwah cara Nabi s.a.w supaya hidayah tersebar dlm hati2 setiap muslim, supaya Iman meningkat, barulah Allah akan buat keputusan utk Islamkan seluruh system Malaysia. Barulah Allah taala beri kepimpinan kpd org2 Islam sendiri. Barulah Allah tumbangkan musuh2 Islam. InsyaAlllah dlm sunnah pasti ada kejayaan di dlmnya Yakenlah!!!

Thursday, 22 September 2011

Rancangan Dajjal Cina melagakan Islam Malaysia dan Islam Indonesia


Aku sempat merakam perbualan dgn rakan seusaha aku Ibnu Batoota yg belajar Alim di Madrasah Uloom Maulana Zakariyya South Africa sekarang. Beliau telah diberi takaza besar oleh Syura ulamak  utk keluar setahun di Indonesia bg membetulkan salah faham antara Indonesia dan Malaysia. Rupa-rupanya Golongan cina punya konspirasi utk menjahanamkan Islam di Nusantara (Indonesia dan Malaysia) Mereka akan melaga-lagakan Org Islam Indonesia dan Malaysia utk menguasai Nusantara. Tulisan di bawah adalah adalah rakaman perbualan yg sy copy paste ke dlm blog saya InsyaAllah




"Ada wakil mujahid dri indon yg buat permhonan khsus utk sy ke sana utk bg bayan khusus tentang malaysia indonesia...sekarang ni org cina tgh plan nk conquer msia,jd mereka sebarkn fitnah dan buat org indonesia dan msia begaduh supaya apabila ramai mlayu mati,org cina akn dpt poltik...byk lg lah,nanti kita jmpa,bleh sy bwk tuan skali utk baiat..."

"Mereka bercita2 nak conquer negara2 di nusantara, dan mreka perlu kuasai ekonomi, majoriti dan poltik...skrg saya terangkn plan mereka dlm eknomi, mereka bukak bisnes sbyk2nya dan bantu sesama mreka,mnybabkan bangsa slain mreka xdpt mju dlm bsnes sbb smua bsnes induk ada pd mreka,jd mreka dpt hrga modal lain,bgsa lain hrga lain,jd bila jual,brg2 mreka akn lbih murah sdkit bbnding hrga brg2 bgsa lain...nybabkn bgsa lain pny bsnes xmju n bankrup..bila bgsa lain xdpt mju dlm bsnes,jd mreka tpksa truskan hdup bgntug dgn kerja mkn gaji,yg keje ngn kjaan lain crita...yg kje dgn swasta,mjikan mreka majoritinya org cina...jd mreka bleh cntrol bgsa lain dgn eknomi sbb mreka boss n glongan bgsawan...jd bila mreka kaya,bgsa lain akn mskin,bila org kta mskin,org kta xmpu nk nafkahi ank2,mka tpksa rancang kluarga dgn hadkan jumlah ank..."


"Bila org kta tpksa hadkn jumlah ank sbb xmampu nk tgung krna kmiskinan,mka org mlayu akn tak btmbah n bkembang dgn baik...dlm msa yg sma,cina branak byk...mka lmbat laun,mlayu akn jd smkin skit,muslim smkin skit,cina kafir smkin byk yg manaakhrnya mlyu akn jd minoriti....cina akn jd majoriti...statistik skrg pun klu check,mlayu cuma tggal 60% drpd slruh rkyat msia atau mgkin lbih kurg...klu dlu ank org mlayu bbelas2,skrg ni cuma 2 3...bkn yg mskin je,yg kya2 pn mcm tu....mreka xmau kembg biakkn umat nabi...nyebabkn umat islam smkin skit n lemah...maka target mreka dlm kuasai ekonomi,"

1)hdup mewah
2)mngurangkan kturunan muslim
3)mrosakkan akhlak2 muslim sbb dsebabkn ksmpitan hdup mreka tpaksa mrompak,mcuri dll...
4)bila muslim mskin,mka mudah para kristian murtadkn mreka..
5)muslim tdak mampu mbeli senjta sdgkn di rumah2 org cina hmpir smuanya ada pistol,tp xdtgkap polis sbb mreka bg mkan rasuah...


"Bila mreka bjya murtadkn rmai muslim,mka mlayu murtad n mlayu muslim akn bgaduh ssma sndri n akn mnybabkan bgsa mlayu smkin pupus dan pupus...dan akhirnya cina akn jd majoriti...kmudian mreka jual dadah n sebarkan video2 lucah di kdai2 hp mbuatkn akhlak ank2 muda hncur,jd bohsia,mat rempit dan smpah2 lain...cuba fkir,ada ke gejala2 ni blaku pd bangsa mreka?knpa tak ada mat rempit di klangan org cina?target mreka satu,iaitu mreka mahu ank2 muda mlayu jd smpah msyarakat,nti pd gnerasi akn dtg,tak ada lg org mlayu yg layak mmgang tmpuk pmrintahan...jd pd wktu itulah politik tpksa diambil alih oleh org cina sbb smua mlayu yg bdoh2 ni dah jd sampah msyarakat....mka plan mreka ialah mngurangkan bgsa mlayu,dgn buatkn mreka murtad n bnuh sma sndri,kurgkan pmbiakan sbb mskin dan mlayu2 yg baki plak,smuanya jd sampah2 msyarakat...mka mlayu akn jd bgsa paling xguna xlama lg mnybabkan rakyat akn bgkit n jtuhkan mlayu n poltik diambil cina n mlysia djdikan ngra komunis..."

"Dan plan mreka xhbis di situ,mreka bkn nk hncurkan mlayu mlysia je,tp mreka nk hncurkn mlayu2 indo n hncurkan trus agma islam n jdkan kristian sbg agma rsmi nusantara,vatican cty tlah kluarkan byk dana utk murtadkn nusantara,yg tu nti sy crita..yg tu bab lain....skrg bkenaan indo n malay,mjorti bgsawan di msia ialah org cina,jd mreka ambil byk pkerja dri indo sdgkn bleh je mreka ambik pkerja2 dri china,kt sna lg rmai yg nganggur,jd knpa mreka plih indo?mreka sbnrnya mngatur plan hebat utk hncurkn msia n indo khsusnya n islam umumnya,mreka sngja ambil pkerja indo n mreka seksa org2 indon ni....mreka dpksa mkan babi,pkai sluar pndek,dpkul,ddera ,dstrika di bdan n muka,pendek kta mreka diseksa n dibrainwash bhwa 'org mlysia jahat'...jd bla mreka blik ke tnah air,fmly mreka tgk kdaan mreka yg pnuh dgn cdera n lain2,mangsa2 akn jwb..'org2 malaysia yg buat',jd msyrakat di indo akn mnympan dendam yg kuat pd org2 malaysia yg mreka tfsirkan sbg org melayu...sma mcm kta,bila kta sbut org indonesia,scra automatik kta pkir org indon,kta xtpkir pun org2 cina atau india yg tggal di sna?jd sma jga mcm kt indon,bla dsbut org mlysia,jd dlm fkran mreka adalah org mlayu...jd kbncian mreka pd org mlayu mbuak2....dan kristian tlah ambil ksmptan ni dgn mbuat byk web site yg menghina org2 mlayu mlysia,bla org msia nmpk,mreka bdebat n bgaduh dlm intrnet....kt mana2 pn web pn mreka akn bgaduh.....
Jd org2 indo disuntik kbncian yg amat pd org2 mlayu...smpaikan pd tahun2 lpas,embasy msia dbaling dgn taik,bendera msia dibakar dan rsuhan dmi rsuhan blaku utk mhapuskan mlayu....jd org2 cina di mlysia cuma perlu tggu umat2 mlayu disembelih umat2 indo dan umat2 mlayu plak akn tpksa bgkit perang dgn indo yg mana akhirnya msyrkat muslim musnah...mjadi minoriti...kmudian ksempatan ni akn diambil oleh org2 kristian jugak,mreka nmpk umat islam indo sbuk nk bgaduh dgn muslim mlayu mka mreka mula sembelih org2 islam di ambon...spt yg blaku skarang....
Jd islam di nusantara akn hncur dgn plan2 dajal mreka....dlm msa yg sma,umat islam msih blum sdar hal ni sbb dilalaikan oleh yahudi dgn hburan,praduan, fb,movie,musik dll....dlm poltik plak,mreka buat pas gaduh dgn umno dan mcm2 lg lah yg mana akhrnya umat islam akn hncur....
Jd ada bbrapa siri msyuarat tlah blaku antra wakil mujahidin,wakil jmaah taliban,wakil jmaah tabligh,wakil dri jemaah ikhwan muslimin,jmaah naqshabandi,jmaah pas,jmaah chisty dan bbrapa lg yg sy xboleh sbut yg mna mbincangkan hal ni....jd wakil dri indon buat pmohonan khusus pd sy mtk sy dtg ke indo dan jelaskan pd msyrkat hal sebenar skaligus mendamaikan dan mbetulkan slh fhm antra melayu n indo.....jd mreka mtk sy kluar staun di indo n cover smua tempat n nyatakan msuh org2 indo bkn mlayu islam,tp msuh sbnar mreka tu org kafir cina,hindu n kristian......."

"Itu takaza yg ulama2 dan jemaah syura brikan pd sy mmandangkan sy ni org nusantara,jd btgjwb slamatkan nusantara...sdgkn sblum ni kmi byk tmpukan kes di palestin,afghan,pkistan,slatan thai,china....tp skrg takaza khusus tlah dberikan pd sy,jd nti insyallah klu sy blum dbnuh,sy akn blik ke msia n kmpulkan karkun2 n smpaikan bbrapa amanat pnting yg dberi oleh ulama2 kita...karkun2 perlu tmbh korban sbb smua plan ni akn dhncurkan dgn iman n amal...jd usaha msjid perlu dlakukan....nb bsbda brgsiapa takutkan allah,mka slruh makhluk akn takut pd nya...hari ni muslim dsembelih di mana2,org2 kafir xtakut pd muslim lgsug,sbb muslim lgsug xtakut pd allah,masjid2 ksong,ank2 dbiarkan bcmpur laki pmpuan,yg prmpuan dibiarkan bkeliaran luar rumah,zina dbiarkan dan mcm2 lg mungkar2 yg muslim buat,nyebabkan allah lepaskan anjing2 kafir meratah umat islam dan allah xpdulikan umat islam sb umat islam xpnah pdulikan allah!"

"Sapa nk bca pun aku xkisah la..aku pduli apa,pkara haq ni perlu dsampaikan pd stiap muslim,jd sapa2 yg allah bg taufik n hdayah lpas bca ni,tlog smpaikan pd org2 indo yg lain bhwasanya kita dipermainkan bangsa2 kafir...mreka mbuat kita bperang,dan kdua2nya ke nraka sbb nb bsbda 2 muslim bgaduh,sorg bnuh yg lg stu,2 2 msuk nraka....jd krugian ptma yg kta akn dpt ialah,kdua2nya akn msuk nraka...krugian kdua nya,tnah air ni akn diambil org2 kafir yg xknal allah...jd ktakan pd mreka yg malay indo xbleh bgaduh tp kna bsatu...pas ngn umno pun kna stop bgaduh n bsatu...."




Demikianlah perbualan kami, beliau tidak suruh kita angkat senjata bunuh org2 cina, sebaliknya kita kena sebarkan benda ini supaya salah faham antara org2 islam Malaysia dan Indonesia dpt diperbetulkan. Dlm masa yg sama, 5 amal masjid mesti dihidupkan supaya bantuan Allah tiba. Iman diasah dgn dakwah Illallah supaya apabila takaza perang smpi kpd kita, senjata Iman dan amal menjadi senjata utama. Kesimpulannya tak kira kita Pas, Umno, Tabligh, Ikhwan Muslimin,tarekat, Org Malaysia, org Indonesia mesti henti berbalah. Org2 cina dan kristian sedang ketawakan kita dan menunggu masa utk menjahanamkan kita lalu menguasai seluruh pelusuk nusantara ini. Sahabat saya, Ibnu Batoota sempat berpesan “Org2 Islam tidak menyerang tetapi apabila diserang mereka akan menghancurkan” insyaAllah..



Thursday, 15 September 2011

Jijikkah sgtkah melihat org bersugi dgn kayu sugi?

Jijik sgtkah melihat org bersugi di tempat public? Jijik sgtkah lihat kayu sugi di atas kolah2 masjid? Demi Allah perbuatan bersugi adalah antara sunnah2 besar nabi s.a.w. Baginda tidak pernah meninggalkan bersugi meskipun ketika baginda di hujung2 nyawa. Setiap kali bertemu bertemu jibril, Jibril kerap menyuruh Rasulullah bersugi sebelum menerima wahyu sampaikan hujung mulut nabi sendiri hampir terluka. Ada ustaz-ustaz yg mengeluarkan statement takrif bersugi adalah menggosok atau membersihkan gigi dgn sesuatu yg kesat. Namun pendapat ini kurang tepat. Bersugi dgn cara Sunnah yg paling betul adalah dgn menggunakan kayu sugi sendiri. Apakah jenis kayu sugi yg dipakai oleh baginda s.a.w? Itulah Kayu Ara dan Zaitun. Fadhilat sugi sebenarnya bnyk terkandung dlm kayu2 jenis ini. Salah faham telah berlaku dlm masyarakat kita hari ini. Kita anggap zaman Rasulullah tidak ada wujud lagi berus gigi. Pada hal berus gigi sudah pun wujud di zaman Rasulullah s.a.w tetapi baginda tetap memilih kayu sugi utk bersiwak atau bersugi. Tuan2, dlm sunnah pasti ada kejayaan. Kita tak perlu tanya kenapa baginda tak pakai berus gigi sebaliknya kayu ara dan zaitun. Kita ikut saja buta2. Dlm semua Sunnah pasti ada kejayaan. Segala perbuatan, penampilan, dan percakapan Nabi s.a.w adalah kesukaan Allah. Allah pernah berfirman “Katakanlah Wahai Muhammad, sekiranya kamu mencintai Allah maka ikutilah aku, Nescaya Allah akan mencintai kamu. Sesungguhnya Allah maha pengasih lagi maha penyayang” Jelas Allah beritahu dlm Quran utk dapat cinta Allah mesti ikut Nabi s.a.w. Yakni ikut sunnah baginda s.a.w tanpa bnyk soal. Dlm kaedah bersugi juga, gunalah kayu sugi yg asli lebih afdal. Tak kisahlah kita mahu pakai berus gigi dan ubat gigi dahulu ke, tetapi utk mendapat ganjaran fadhilat bersugi kena ikut sunnah kena pakai kayu sugi juga insyaAllah.
Saya terbaca dlm satu artikel di paper semasa Ijtimak Malaysia baru2 ini. Ada seorg pendakwah bebas la konon komen pasal org tabligh. Dia ckp org tabligh ni tak perlulah bersugi di tempat awam, jijik org tgk masyaAllah. Dia jijik tgk org ikut Sunnah? Istifar la bnyk2. Punya la jahil muraqab punya ustaz. Inilah akibatnya belajar ilmu agama tp tak mahu belajar sunnah2 nabi s.a.w. Karkun lain tak payah la kata kat aku, kita kena ikram bnyk2. Kalau dah smpi hina org ikut Sunnah aku tak boleh ikram dah. Kalau dia org awam biasa atau dia org kafir aku bole terima lg. Ini satu org USTAZ GLAMOR kata ikut Sunnah suatu benda paling jijik masyaAllah. Kalau dulu aku kira nk menjawab kat depan dia dah. Dia jawab blk aku jawab dgn Flying kick je. Tp ini bkn cara nabi. Aku pun dah tinggalkan zaman2 jos buta aku tu. Sekarang aku rasa sgt kasihan kpd mereka2 ini. Sunnah bersugi ni bersepah2 sahabat ikut. 24 Jam kayu sugi dlm kocek. Setiap masa dan keadaan mereka gemar bersugi. Bahkan ketika perang pun mereka bersugi. Hasil ikut Sunnah, asbab melihat org Islam bersugi saja, tentera2 lawan pun naik takut berperang dgn para sahabat setelah melihat mereka bersugi. Mrk ingatkan org2 Islam tgh mengasah gigi utk mkn daging mrk nanti. Allah cmpkkan kegerunan dlm hati musuh2 Islam asbab kita ikut satu Sunnah saja. Dan dlm kisah lain pula, dlm satu perang yg tak menang2 dan tak pula kalah2. Sahabat hairan kenapa tak blh menang2 dlm perang tersebut? Apabila diperiksa rupa2nya salah seorg tentera tak bersugi. Maka Allah tangguh kemenangan mereka. Bnyk lg Fadhilat2 sugi dan Kelebihan ikut Sunnah. Nant aku listkan hadis2nya di bawah. Ini adalah antara kelebihan2 bersugi :    
    1) Dapat menambahkan akal.
    2) Dapat mencerahkan mata.
    3) Melambatkan tumbuh uban .
    4) Dapat menggandakan pahala.
    5) Dapat mengucapkan Syahadah tatkala hampir ajal

Ø  Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :

   “ Dua rakaat sembahyang dengan bersugi itu terlebih
    baik pahalanya daripada tujuh puluh rakaat sembahyang
    dengan tidak bersugi “.
    ( Riwayat Muslim )

Ø      Dari Aisyah r.a.h. “ Sesungguhnya Nabi s.a.w. telah bersabda bersugi  
    itu membersihkan mulut dan mendapat redha dari Tuhannya “.
    ( Riwayat Baihaqi )

Ø       Dari Abu Hurairah r.a.h. dari Nabi s.a.w. telah bersabda :
    “ Kalau tidaklah akan menyusahkan umatku akan aku suruh
    mereka bersugi pada tiap-tiap waktu ketika berwuduk “.
    ( Riwayat Ahmad )



Tuesday, 6 September 2011

Poco-poco punca Buasir?

Ini bukan kisah main-main. Kisah ini terjadi kpd jiran aku sendiri. MasyaAllah kesian dia berpoco-poco sampai Allah taala bg buasir. Asbab saja la. Sakit dan sihat semua drpd Allah. Dulu ada kecoh pasal tarian poco-poco ni. Ada yg mengatakan haram dan ada ulamak yang mengeluarkan pendapat sebagai harus. Ustaz Zaharuddin sendiri mengatakan tarian poco-poco sebagai harus. Dan yg terbesar fatwa kebangsaan mengatakan tarian poco-poco sebagai harus. Jgn Tanya aku sebab aku akan kata BATIL. 

Aku bkn ulamak boleh berfatwa kata halal atau haram. Tgk pun dah tau batil. Manusia yg punya akan logic akal pun akan kata batil sebab apa? Pernah ke kita lihat org menari poco-poco sorg-sorg? masyaAllah mana pernah. Comfirm menari ramai-ramai campur pulak laki-laki dgn perempuan. Bila dah bercampur makin ligat la poco-poconya. Gelek bontot, gelek bahu, pusing sana pusing sini, tok imam masjid lalu tgk pun tercabut serban kat kepala masyaAllah. Hampa mau kata harus lagi? Tak batil ke tgk anak dara org bergelek sakan, tak batil ke tgk bini org goyang bontot, pusing 360 darjah? Idak ke kita yg menengoknya juga bermaksiat mata? Kalau duduk depan makcik-makcik yg berpoco-poco ni mcm2 bau perfume ada, mana idaknya angin dia lalu kat hidung kita. masyaAllah apa boleh ulamak fatwakan harus lagi? alasannya apa? alasannya senaman menyihatkan badan. Tuan2 kalau nak berpoco2 kat dlm bilik bersama suami saya tak kisah. Kalau kat public mintak maaf mmg dah sah2 batil. Ulamak sekarg pandai-pandai keluar fatwa tanpa berfikir panjang kesan dr fatwa kita adakah akan mempengaruhi perluasan pengaruh tarian poco2 dlm kalangan ummat islam sendiri. Ok la aku tak sebut fatwa, nant ada ustaz-ustaz  yg marah kata "ini bkn fatwa, ini pendapat saya saja". Ok2 mereka keluar pendapat bkn fatwa ye. Aku lebih suka kalau fatwa kebangsaan dibuat bkn takat ngam2 atau cukup2 mkn. Boleh atau idak aje. Aku suka kalau fatwanya bersandar kpd kisah2 zaman nabi dan sahabat. apakah nabi membenarkan perempuan2 berjoget menjadi tontonan umum MasyaAllah. Tak rugi pun kalau panel syariah keluar fatwa haram terus. Maka tak ada maksiat berlaku. Ni kalau keluar fatwa harus, kemudian sibuk nak listkan syarat2nya pulak. Apa susah, kata je haram kan settle masalah. Kalau ikut perbuatan cth zaman nabi s.a.w kan beruntung. Berapa bnyk maksiat dapat kita bendung kalau kita haramkan terus poco2. Mcm la puak-puak UMNO dan puak jahiliah yg lain ikut syarat2 berpoco panduan ulamak. Bini depa pun free hair. Inikan pula bergelek2..masyaAllah. Atleast kalau hukum terang2 kata haram puak jahiliah ni akan pikir 2,3 kali nk berpoco2 depan media. Ini dah bubuh harus seronok la puak2 ni berpoco2. MasyaAllah nmpknya ulamak sendiri dah terpengaruh keadaan masyarakat bknnya Ulamak yg punya nahi mungkar dgn mulut mempengaruhi masyarakat.

Aku ni asal negeri Perak. Maka terpaksalah ikut fatwa negeri Perak. Dan aku bernasib baik duduk pun dlm area perak sbb perak haramkan poco2. Awal tahun dahulu kerajaan negeri Perak telah mengeluarkan Fatwa bahawa tarian poco-poco ini haram atas sebab tarian ini ada kaitan dengan aktiviti pemujaan roh di Jamaicca. Tarian ini juga ada kaitan dengan agama kristian. Maka sabit hadis nabi s.a.w “barangsiapa yg menyerupai sesuatu kaum maka dia termasuk dlm kaum tersebut” masyaAllah hari ini kita sudah menyerupai kaum lain dlm bnyk aspek. Usah ckp pasal poco-poco la. Muka kita pun langsung tak menyerupai muka Nabi s.a.w. sebab apa? Ada janggut pegi cukur masyaAllah. Kalau accident mati, mayat smpi tak boleh cam, Beg dompet hilang, polis pun confius ini mayat org Islam ke? Sama mcm keling, cina, yahudi, nasrani je. Sebab itulah ikut Sunnah ada janggut kalau mati pun org boleh ckp “haa yg ni comfirm org Islam janggut panjang, pakai jubah pakai kopiah serban semua” ini pakai baju yahudi muka pun mcm yahudi, masyaAllah mati pun mati dlm keadaan menyerupai yahudi. Dlm post aku sebelum ni aku mmg kutuk habis mereka yg cukur janggut. Org pondan saja cukur janggut di zaman Rasulullah. Berbalik kepada Poco-poco tadi dulu aku pun batil jugak. Kat Uitm puak-puak UMNO bawa aku dan rakan-rakan Uitm ke suatu program di Johor masyaAllah hampir semua org berpoco-poco termasuk le muka aku ni yg berjanggut ni pun poco-poco jugak. Al-Maklumlah dulu sifat tak dapat lagi, dulu hidup dlm suasana jahiliah. Skang ni aku kira nak terajang saja depa yg bergelek poco-poco dpn aku. Bkn sebab fatwa tp sebab mmg batil pun. MasyaAllah tgk anak dara buat poco-poco tergugat Iman aku. Sudah la aku tak ada pendinding lagi, yela tak kahwen lg. Yg ada Cuma dinding. Dia bantai bergelek depan kita pulak, goyang bontot semua. Muka tak malu punya betina, aku yg berkopiah yg berjanggut kat depan, dia tak malu bergelek angkat tgn goyang-goyang pulak. Benda-benda mcm ini serius aku ckp aku mmg aku tak boleh ikram. Mmg aku pancung terus. Baru-baru ni ada jiran aku kena buasir. Suaminya buat program menari poco-poco tgk-tgk bini sendiri kena buasir. Aku nak gelak pun kesian masyaAllah. Haa tula mufti dah kata jgn nak juga berpoco-poco, ambik hg kena buasir. Sapa-sapa yg nak berpoco-poco tu pikir la dua tiga kali ye. Hehe sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...