.........................................Popular post..............................................

There was an error in this gadget

Wednesday, 13 July 2011

Bila anak dara hilang dara..

Mata oh mata,
Segalanya bermula dgn bebola mata, 
pandangan mata sungguh berbisa,
Kerna mata badan binasa,
Ini bkn nurkilan org tua-tua,
Dlm Al-Quran sudah cerita,
Apa nak jadi dgn anak muda,
Sampaikan org tua pun dah tak terjaga,
Kalau yg teruna masih tak apa,
Ini anak dara pun terjebak sama,
Ceritanya bermula dgn pandangan pertama,
Si dara berjalan di kaki lima,
Si teruna pandang tak berkedip mata,
Scan habis badan si dia,
Mana idaknya pakai baju seksi gila,

Time itu teruna pun mula nk start,
Mula-mula pegi dekat-dekat,
ngorat punya ngorat last-last dapat,
elok la tu, dua-dua pun jahat,
Bangga la tu dapat awek berbaju ketat.
pakai pula seluar sendat,
Bukan takat singkat, 
Bahkan nmpk pusat,
First time dating naik moto berpeluk erat,
sampaikan nak buh dlm raga pun muat,
Buat projek atas moto pun sempat,
nafas si teruna mula naik tersekat-sekat, 
tgn meraba mana yg dapat,
Time tu happy la sgt,
mana idaknya dah lama tak buat,
Usah dikisah kalau-kalau org lihat,
janji apa kita nk buat kita buat,
Usah dikesah agama dan adat,
Syaitan mula melompat-lompat,
katanya manusia udah aku jerat,
Si teruna dan dara beraksi hebat,
Tak pernah kenal erti penat,
Selagi tak smpi garisan penamat,
MasyaAllah smpi tayar moto pun pancat,
last2 perut kempis menjadi bulat,
cukup 9 bulan anak luar nikah pun dapat,
maka lahirlah bayi yg tak cukup sifat,
Dibuang merata-rata tempat.

Lupakah kita bakal mati?
Maut itu dah mmg pasti,
Izrail sentiasa ternanti-nanti, 
Apa kita nak jawab depan Allah nanti?
Azab kubur lagi,
Bakal kita ditukul dgn besi, 
Smpi tenggelam 70 kaki,
Dipatuk ular tak henti-henti,
tak mati-mati,
Kerna mati hanya sekali, 
Tetapi seksaannya kekal abadi,
tahankah kita masuk dlm api?
Dibakar, direbus berkali-kali,
dlm keadaan tak hidup tak pula mati,
smpi rentung daging dan isi, 
tumbuh balik lagi kena bakar lagi..
insaflah wahai pemuda pemudi
Iman ini bkn dpt dgn goyang kaki, 
Iman Yaken perlu dicari,
Iman diasah ikut cara nabi,
Hidupkan dakwah sunnah bawaan nabi,
Supaya Iman tebal mcm sahabi,

Ini syair hafiz kilau yg punya,
Mau copy aku rela,
Ingatlah dakwah ini hanya sanya cara Muhammad yg Allah terima,
Blog dan FB hiburan belaka,
Ayuh kita hidupkan agama,
Supaya agama yg sempurna dtg dlm diri kita,
Dlm kita idamkan syurga,
Ayuh kita bergerak supaya Allah sebarkan hidayah ke seluruh dunia,
Saya tashkil 4 bulan siapa sedia????
sila beri nama..
InsyaAllah...






4 comments:

  1. cikgu fadil kat teluk intan kan

    ReplyDelete
  2. saya sedia stiap thn insyallah..

    kamu pn skali...

    ReplyDelete
  3. Sy juga azam aiman.. asbab jarang dakwah iman pun lemah.. bila iman lemah masyaAllah korban pun lemah.. :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...