.........................................Popular post..............................................

Tuesday 24 May 2011

Perempuan paling ramai mengikut dajjal

         Dajjal merupakan satu jenis manusia yg turun di akhir zaman utk menyesatkan manusia utk kali terakhirnya. Dlm Hadis diceritakan kpd kita dajjal merupakan satu org yg pendek bdnnya, buta sebelah matanya dan di dahinya tertulis kafir atau kufur. Dajjal akan round satu dunia, dia akan mengaku tuhan. Semua tempat Dajjal akan smpi kecuali Makkah dan Madinah kerana dikawal rapi oleh para Malaikat.
       Allah sengaja menguji iman kita. Kalau hari ini kita yaken Allah yg menghidupkan dan mematikan, tiba2 Allah hantar dajjal yg mampu membelah manusia dan menghidupkan manusia dgn izin Allah. kemudian dajjal akan soal sekarang aku yg hidupkan aku juga yg mematikan. Siapa tuhan kmu? Masa tu kejadian ini berlaku dpn mata kita. Iman kita pasti goyang kaw2. Ramai para isteri dan anak2 perempuan berlari menuju Dajjal. Hari ini kita setakat dgr cerita shj. Apabila betul2 berlaku dpn mata, percayalah pasti goyang iktikad kita. Kita pasti ingat dajjal itulah tuhan. Sebab apa? sebab zat Allah kita tidak nampak, perkara ghaib kita x nmpk di mata, maka iman kita lemah. Apabila Dajjal tiba2 datang dgn satu ilmu sihir, kita nmpk dpn mata pula tu, iman kita pasti bergoncang.
           Kemudian semua makanan dan air ada pd dajjal. Apabila Dajjal singgah ke satu negara, negara yg mengakui dajjal itu tuhan, maka tiba2 hujan turun, negara itu penuh dgn makanan. Tetapi jika penduduk negara itu masih kental imannya langsung tidak mahu mengakui Dajjal itu tuhan, maka Dajjal akan keluar lalu tiba2 terjadilah kemarau panjang. Maka makanan org2 mukmin ketika itu adalah zikir semata2. Apakah kita mampu bertahan godaan dajjal jika iman kita lemah? Dlm hadis nabi, Dajjal akan datang membawa 2 benda iaitu sungai syurga dan sungai neraka, baginda Rasulullah berpesan ketahuilah neraka itu sebenarnya syurga, syurga itu sebenarnya neraka, nabi menyuruh kita pejamkan mata dan minum air sungai yg drpd neraka itu. InsyaAllah kita tidak sesat. Soalannya apakah iman kita betul2 tinggi utk minum air sungai drpd api jika perkara ini benar2 berlaku depan mata kita? 
         Itulah fitnah Dajjal, Rasulullah menyuruh kita mengikat anak isteri di dalam rumah kerana mereka meronta2 ingin pergi kpd Dajjal. Ada ulamak yg mengatakan mengikat bkn dgn tali tetapi dgn bacaan taklim drpd hadis2 nabi. Utk tingkatkan Iman perlu buat dakwah sebiji cara baginda. Pasti iman meningkat, jika Dajjal dtg hadapan kita hidupkan satu org manusia, Iman yg tinggi hasil drpd kerja dakwah pasti akan nafikannya ilmu sihir Dajjal itu. Hati yg penuh iman akan sendiri beriktikad bahawa Allah yg hidupkan dan Allah yg mematikan. Jika makanan semua tiada dibawa oleh Dajjal, bagaimana dgn hanya berzikir sahaja kita mampu kenyang sekiranya hakikat zikir kita belum dpt lg. Bagaimana mau dpt hakikat zikir? mesti dptkan dahulu hakikat iman? lalu bagaimana mau dpt hakikat iman? perlu hidupkan dakwah cara baginda InsyaAllah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...