.........................................Popular post..............................................

There was an error in this gadget

Friday, 20 May 2011

Mujahadah wanita berpurdah, bernikab dan berburka

 Hari ini, satu org wanita yg menutupi seluruh tubuhnya dgn kain labuh, tudung labuh serta pemakaian nikab sudah dianggap pelik dlm masyarakat kita hari ini. Bkn org biasa sj rasa pelik bahkan para ustaz, tok guru pun akan rasa pelik melihat satu org perempuan yg berpakain sunnah seperti ini. Jika kita lihat mereka ini apa yg akan timbul dlm fikiran kita? pastilah Al-Qaeda, Al-Arkam, org yg taksub agama, nak dekat pun takut. Begitu terbalik situasi ini pd zaman Rasulullah. Hampir seluruh wanita2 di Madinnah mengenakan nikab. Tuan2, wanita2 yg bernikab ini ketahuilah, mereka berada di bwh lindungan Allah 24 jam. Para Malaikat akan menjaga kiri dan kanan mereka ketika mereka berada di luar rumah. Inilah antara pakaian wanita2 syurga. Begitu istiqamah dan mujahadah mereka mengenakan pakaian ini di kala cuaca di Malaysia yg panas terik. Bkn itu sj, mereka juga terpaksa menahan telinga drpd kata2 manusia2 jahil. Sgt pelik situasi di Malaysia. Di Uitm sendiri pemakain nikab ini diharamkan terus. Sy sendiri langsung tidak faham. Apakah salah mengenakan pakaian2 isteri2 sahabi ketika belajar di kelas? Apakah pakaian ini tidak sopan atau tidak sesuai ke kelas? apakah pakaian wanita2 yg free hair lebih sopan drpd wanita2 bernikab ini? Hari ini kita ambil agama sekerat2. Kita ambil agama bila ada org mati, kita ambil agama apabila anak mahu kawen, tetapi kita xmau ambil agama dlm kehidupan seharian kita. Pakain Yahudi dan Nasrani menjadi kebanggaan kita, Pakaian sunnah kita tolak tepi. Nk solat bole pakai, kalut nk cari telekung nk cari songkok tetapi mahu jalani kehidupan sesuailah kita berpakain gaya yahudi. Pakaian nabi pakai bila solat, luar solat kita pakai baju yahudi punya cantek!! muka x malu mengaku ummat nabi, di masyar pegi kpd nabi, Ya Rasulullah aku ummatmu, aku ummatmu!.. Nabi pun lihat mana tanda kmu ummat ku? janggut licin serupa yahudi. Langsung tidak ada tanda2 sunnah di bdn kita. Apakah nabi mau mengaku ummat? 
              Kalau kita pandang baik wanita2 yg mengikut sunnah ini tak apa lg tetapi masalahnya kita pandang mereka dgn jelik. Kita cr tang mana salah mereka.. sikit salah kita condem, kata dia akhlak x brapa baik, tgk juga akademi fantasia. Condem habis. Walhal dlm usaha kita meniru2 cara Rasulullah dan isteri2 baginda, Allah pandang kita kerana kebaikan yg sedikit itu. Mudah2an Allah kasihan kita kerana bermujahadah pakai panas2 semata2 mahu ikut isteri2 baginda. Asbab itu pun Allah dgn limpah rahmatnya memasukkan kita ke syurga Allah. 
           Satu org pelacur yg beri anjing minum, itu pun Allah terima perbuatan baiknya dan memasukkan dia ke syurga. Apakah satu org wanita yg suci yg menutupi badannya dgn kain labuh dan nikab, melayan anak2 dan suami mkn, Allah tidak kasihan melihat mereka? Tuan2 hari ini isteri para2 ustaz, para2 alim di Malaysia belum tentu dpt mengenakan busana nikab ini. Apakah perlu kita melihat buruk mereka, pandanglah dgn kebaikan. Mudah2an asbab hati kita yg suka melihat manusia seperti ini, Allah cmpkan hidayah ke dlm hati kita ini. 
            Ketahuilah para wanita yg bernikab ini Allah akan cantikkan muka mereka di akhirat kelak. Di mata suami mereka pula, merekalah yg paling anggun. Ketika penghuni2 syurga pergi melihat wajah Allah taala, Allah sendiri dtg kpd wanita bernikab ini utk memperlihatkan wajah Allah. Subahanallah.. Hari ini mata kita suka melihat wanita2 yg nmpk seperti berpakaian tetapi telanjang. Pakai ketat2, singkat2. nmpk segala pusat, nmpk segala tahi lalat, Wow.. dua tiga kali terkebil2 mata kita. Suka ya amat. Bila nmpk wanita bernikab lalu, dlm hati, apa ni, pelik, aneh, ntah2 pengebom berani mati..lari.. tuan2 ubahlah pandangan anda terhadap wanita begini.. Inilah kejayaan dlm agama. tutup elok2 bdn, hari ini wanita kat luar sana bkn tutup bdn tetapi balut bdn mcm buah nangka!!! x nmpk bdn, nmpk le bentuk bdn... serupa je.. nk sangka baik mcm mana lg tu. agak2 dia jln ke syurga atau ke neraka? nauzubillah minzalik. tadah tgn, Ya Allah berilah dia hidayah. Itu saja la yg kita mampu buat. 
            Nk handle wanita yg seksi2 ni bkn boleh kita kutuk2, maki, percayalah mereka lari lg ada la. Kita kena guna perkataan yg berhikmah, Mariam, Mariam... Mariam cantik la hari ini.. tp kalau mariam pakai tudung lg cantik..hehe.. mcm tu dia boleh terima.. tetapi laki2 bkn muhrim usah gatai2 nk cuba ye.. perempuan boleh dakwah perempuan. Laki2 dakwah laki2.. jgn nk pandai2 langgar tertib dakwah. Cara kedua still sama lg.. kali ni kita x puji kita x kutuk juga, kita ajak adik kita pergi majlis2 taklim. Atau kita buat bacaan taklim di rumah sj. Apa itu taklim? org2 tabligh tau la.. org2 biasa x tau..hehe.. Taklim tu bacaan hadis tentang fadhilat2 amal. Apabila kita tahu ganjaran solat, puasa,zikir dan sebagainya, kita dgr lg dan lg maka akan timbuhlah keghairahan dlm hati utk berbuat amal. Iman pun meningkat, maka sedikit demi sedikit mereka berubah insyaAllah. Sudah byk kali cara ini berjaya ya.. bkn sy main2.. kalau x percaya try baca dpn anak isteri 4 bulan.. InsyaAllah mesti ada perubahan.. smoga apa yg kita baca kita doa pd Allah taala agar Allah kurniakan kekuatan utk kita amal dan smpikan InsyaAllah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...