.........................................Popular post..............................................

Sunday 22 May 2011

Sy tak mahu pakai tudung sbb tak mahu hipokrit?

               Sudah lali kita dgr di telinga jika diajukan soalan begini, kenapa x mahu tutup aurat? tahukan bukak aurat itu dosa? mesti bnyk yg jawab belum smpi seru.. ada jgk yg menjawab "sy xmahu jd hipokrik kpd diri sendiri dan kepada Allah, satu hari nanti apabila dpt hidayah sy akan pakai ikhlas semata2 kerana Allah taala. Bkn kerana Mak suruh bkn kerana Bos suruh tetapi kerana Allah yg suruh. Sy ni bkn apa belum smpi seru lagi. Tercengang mulut kita dgr. Pandai dia jawab.
               Tuan2 buka aurat itu merupakan suatu kewajiban kita sbg umat Islam. Soal ikhlas atau tidak, itu soal no 2, soal yg pertama, mahu xmahu, ikhlas tak ikhlas, kita mesti tutup aurat. Ikhlas akan datang kemudian apabila kita paksa diri kita secara istiqamah. Hari ini, semata2 tak mahu hipokrit kpd Allah kita biarkan org nmpk aurat kita maka dosa kita juga kian bertambah. Soal ikhlas adalah peringkat no 2, peringkat pertama mahu tak mahu kita kena tutup aurat. Jd tidak timbul masalah hipokrit dlm agama, bahkan hipokrit dlm agama adalah bagus. Sebagai cth hati ingin melakukan dosa, tetapi kita tahan, adakah ini hiporkrit? berpura2 xmau berdosa. Yes inilah hipokrit yg baik dan dlm masa yg sama kita berjaya mentaati perintah Allah.
               Isu kedua adalah isu masih belum dapat hidayah, belum smpi seru katanya. Ketahuilah hidayah ini merupakan petunjuk drpd Allah kpd sesiapa yg Allah suka. Hidayah ada dua, yg pertama Allah boleh cmpk hidayah secara mendadak kpd satu manusia paling jahat dan kejam, lalu tiba2 dia jd baik seperti Umar Ra. Satu lg hidayah ialah kita mesti usaha mendapatkannya. Jika kita tidak berusaha utk merapatkan diri kpd Allah, maka Allah pun tidak akan bantu kita.
              Sekarang apa perlu kita buat utk menarik bantuan Allah supaya Allah cmpkkan hidayah dlm hati kita terutamanya, kemudian barulah hati mereka? Tidak lain tidak bukan dgn melaksanakan tugas dakwah cara Muhammad sungguh2 supaya dgn pengorbanan kita, Allah turunkan hidayah ke seluruh alam. Dakwah selain cara Muhammad bukan agama yg tersebar tetapi adat yg tersebar. Dakwah pakai muzik bkn agama tersebar tetapi muzik yg tersebar. Lama2 kita sendiri akan tenggelam dlm fitnah. Percayalah.
              Untuk handle laki2 mahupun perempuan2 yg buka aurat ini bkn boleh kita marah2, maki2,kutuk, mereka akan lari lebih jauh drpd kita. Percayalah. Bahkan mereka akan menyisihkan diri lebih jauh dpd agama. Masalah2 begini, satu sahaja puncanya iaitu masalah lemah iman. Ajaklah mereka ke majlis taklim iaitu majlis yg ada dibacakan tentang fadhilat2 amal. Supaya apa? supaya apabila mereka mendengar lagi dan lagi tentang fadhilat solat, puasa, zikir dan Quran, maka akan timbul keinginan dan keghairahan utk beramal. Dgn amal2 mereka ini lama2 perkara2 mungkar mereka sendiri akan tinggalkan. Belilah kitab fadhilat amal karangan Maulana zakaria atau kitab muthakad hadis karangan Maulana yusuf. Bacalah secara istiqamah terhadap anak, selepas solat atau bila2 masa yg lapang tiap2 hari. InsyaAllah ada perubahan.

1 comment:

  1. ARMANI POKER

    PROMO BARU DI ARMANI POKER

    BISA DEPOSIT VIA PULSA
    BANYAK BONUSNYA

    Yuk join sekarang juga , Poker online Terpercaya hanya di ARMANIPOKER , berlabel IDN POKER , di jamin 100% anti bot Player Vs Player.

    ditunggu kehadiran di ARMANIPOKER ya !
    Minimal depo 10k
    Minimal wd 50k
    Whatapps : +6287830298557
    Link Alternatif : Adujotos.site | armanipokers.info

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...